top of page
Logo Websters XS

MARKETING TRAININGEN

Hover icoontje Marketing Trainingen

LEER ZELF DE KNEEPJES VAN HET VAK

Vandaag is online marketing een integraal onderdeel geworden van de marketingmix en is de complexiteit ervan sterk toegenomen. Door de aanzienlijke transformaties is de relatie tussen klant en leverancier veranderd, waardoor communiceren ook best mee evolueert.

​

Websters helpt je graag om de bomen door het bos te zien door het aanbieden van doelgerichte trainingen. Volg zelf de training, of samen met jouw collega’s, en neem controle over je marketing.

 Trainingen op maat

 Voor beginners & gevorderden

 Marketing van A tot Z

Ontdek hieronder onze trainingen.

space.jpg

DUURZAME OPLOSSING VOOR MARKETING

Door te investeren in kwalitatieve en diverse opleidingen kan je jouw bedrijf positioneren als leider in je branche en waarborg je ook duurzame groei op langere termijn.

 

Daarnaast prikkel je jouw werknemers en geef je hen waardevolle vaardigheden. En dat is in de huidige war for talent van onschatbare waarde.

 

Onze ervaren marketeers, die zelf ook hands-on marketing- en salestaken uitvoeren bij heel wat verschillende bedrijven, delen daarom hun ervaring, tips en technieken met plezier.

Als je onze tijd betaalt, kan je even goed naast ons komen zitten.

Marketig-basics
Marketing Basics training

MARKETING BASICS

Voor straffe marketing moet je goede fundamenten hebben om op te bouwen. Herken je het gevoel dat je weet wat moet gebeuren, maar niet goed hoe dat moet? Of hoe je jouw prioriteiten bepaalt voor marketingacties?

 

Als je moeite hebt om uit de startblokken van marketing te geraken of vastloopt op een specifiek gebied door een gebrek aan kennis, dan staat Websters klaar om je de essentiële vaardigheden van marketing bij te brengen.

 

We leren je de juiste focus te leggen op die initiatieven die een impact hebben op je bottom line en leren je hoe je een strategie kan opbouwen, die op papier zet en tot slot ook uitvoert.

​

Relevante trainingen: Marketing strategie, Basis marketing, Intro in digitale marketing

space.jpg
Digital marketing tools

DIGITAL TOOLS

Digitale expertise maakt jouw marketing een stuk efficiënter. Ervoor zorgen dat jouw bedrijf online vindbaar is, is een van de kernpunten in het digitale landschap van de hedendaagse marketing.

 

Natuurlijk moet je weten hoe je die vindbaarheid juist beïnvloedt en op welke kanalen je moet inspelen.

 

We trainen jou en je team in zoekmachineoptimalisatie (SEO), tonen hoe de belangrijkste digitale kanalen best benut worden en geven andere tools die kunnen helpen om je online zichtbaarheid en bereik aanzienlijk te vergroten.

​

Relevante trainingen: SEO, Chat GPT, Meta Business Suite, Google My Business, E-mailmarketing, Social proof

Digital tools
SEA
Search Engine Advertising training

SEARCH ENGINE ADVERTISING (SEA)

Het is gemakkelijker om jouw mensen de technische vaardigheden bij te brengen om zelf PPC (pay per click) campagnes op te starten dan om alle inhoudelijke kennis van je bedrijf bij een agency zoals het onze onder te brengen.

 

We trainen jou, of jouw mensen, op zo’n manier dat je ofwel zelf met de advertentie kanalen aan het werk kunt of we zorgen ervoor dat je de kennis hebt om een externe partner te briefen en te challengen op hetgeen dat je verwacht op vlak van inbound marketing.

​

Relevante trainingen: Google Ads, Bing Ads, Google Shopping, Bing Shopping

space.jpg
Public speaking training

SALES & PUBLIC SPEAKING

Marketing staat ten dienste van sales.

Bij Websters geloven we sterk in het feit dat elke marketingactie meetbaar moet zijn en moet terug te brengen zijn tot een stijging van je bottom line. Zelfs een brandbook heeft een gevolg voor sales, de truc is dat effect vinden, ontrafelen en benutten.

 

Voor de echte liefhebbers bieden we ook de mogelijkheid om calldays te organiseren of een cold call cursus te volgen.

 

Relevante trainingen: Sales 101, Cold calling, Objection handling, Callday begeleiding

Sales-public speaking
Sociale media
Sociale media marketing training

SOCIALE MEDIA

Sociale media is een groot onderdeel geworden van marketing en blijft ook verder evolueren. Je kan langs deze kanalen je doelgroep vlot bereiken, je merkidentiteit uitdragen en interactie met je merk stimuleren.

 

Actief je sociale media kanalen beheren creëert vertrouwen en geloofwaardigheid bij zowel bestaande als potentiële klanten. Je moet boven het maaiveld uitkomen en dat kan enkel door authenticiteit, eerlijkheid en transparantie in je communicatie-uitingen te verwerken.

 

Wij voorzien training in het selecteren van de juiste sociale media kanalen, het aanpassen van communicatie aan verschillende platforms, het creëren van content, tot zelfs het adverteren op sociale media en het integreren van pixels op je website.

Kortom, alles om jouw community building en conversies online te optimaliseren.

​

Relevante trainingen: Contentplanning, content creatie, Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok, YouTube, Sociale media advertenties

space.jpg
Analytics marketing training

ANALYTICS

Moderne marketing vertrouwt sterk op data en de analyse ervan. Training in dit domein stelt jou in staat om gegevens doeltreffend te verzamelen, analyseren en interpreteren om weloverwogen beslissingen te nemen. Dit draagt bij aan de optimalisatie van marketingstrategieën en het inzicht in klantgedrag.

​

Websters neemt je graag mee door de complexe wereld van data en voorziet je van de nodige tools om het verkeer op je website en sociale media te analyseren volgens de huidige wetgeving.

​

Relevante trainingen: GTM, GA4, Piwik PRO, Cookiebot, Osano

Analytics
space.jpg

LANCEER JOUW LEERAVONTUUR!

Klaar om bij te leren met Websters?

bottom of page