• White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

FESTICUP

Updated: Mar 23, 2019




Festicup, een klant van Websters, is door Unizo verkozen tot Vlaamse Starter van het Jaar. Hun business? Festivals en evenementen van een compleet assortiment onbreekbare en herbruikbare bekers voorzien. Zaakvoerders Jozes Plevoets en Steven Van Herreweghe kozen bij Websters voor een #zorgeloosonline-pakket. Wat bracht de samenwerking met ons Leuvens communicatiebureau voor hen op?


ONLINE WEDSTRIJD MET LANDINGSPAGINA

Om meer leads te genereren van organisaties die interesse hebben in herbruikbare bekers, zette Websters voor Festicup allereerst een online campagne op met landingspagina. Concreet? We lanceerden een wedstrijd, maakten een video en ontwierpen een landingspagina met invulformulier.


Het resultaat van die drie maanden durende campagne?

3063 bezoekers klikten door naar de landingspagina

Maar liefst 1404 potentiële leads lieten hun gegevens achter


Een landingspagina die focust op de kern van de zaak, het compacte invulformulier en een goed doordachte call-to-action leverde Festicup per week gemiddeld 117 leads op die interesse toonden in hun product.


ADWORDS-CAMPAGNE

Adwords, het online advertentieplatform van Google, laat adverteerders bieden op zoektermen om zo hoger in de zoekresultaten te komen. Enkel wanneer iemand op de advertentie klikt, komt Google aan je voorziene budget.


Waarom wij Festicup overtuigden van AdWords? Alle bezoekers die op festicup.be komen via die advertenties, zijn al actief op zoek naar hun product of dienst en zullen dus sneller actie ondernemen. Ze zoeken enkel nog maar de juiste aanbieder! Door het afbakenen van een geografisch gebied zorg je er bovendien voor dat je je richt tot bezoekers die tot je doelgroep behoren. Elke actie die wordt gedaan, kan Websters ook nog eens meten. Zo kan je zoekwoorden die minder relevant blijken, elimineren en meer budget laten vloeien naar succesvolle zoekwoorden.


De bedoeling? Zorgen dat elke euro die je investeert, oplevert. Festicup maakte in zijn budgetten €4.000 euro vrij voor een door Websters opgezette AdWords-campagne die maar liefst €20.000 opbracht. Een gedetailleerde rapportage volgde achteraf. Alstublieft!


CONTENT

Ook in de nood aan informatieve en SEO-geoptimaliseerde content, sprong Websters de Vlaamse Starter van het jaar bij. Een goede ranking in zoekmachines is een must om de naambekendheid en zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten. Een tekst die op maat van je doelgroep is geschreven, de juiste titels en keywords bevat en uiteindelijk ook op de juiste manier wordt verspreid, dragen bij tot die ranking.


DELIVERABLES

Landingspagina, video, AdWords-campagne, content marketing