top of page
Logo Websters XS

Inspiration talk: ‘PR, hoe werkt dat’

  • Foto van schrijver: Websters
    Websters
  • 25 jun
  • 2 minuten om te lezen

Tijdens onze Inspiration Talk vorige week deelden Rob en Bjeshka Sela samen het podium. Het onderwerp? PR. 


Bjeshka is marketingverantwoordelijke bij Hammer-IMS, een technologiebedrijf dat productiebedrijven helpt om hun kwaliteit te bewaken. Ze ontwikkelen meetsystemen die onder andere de dikte en het gewicht van materialen controleren tijdens het productieproces. 


Rob, co-founder van Websters en ingenieur van opleiding, heeft al tientallen tech start-ups en scale-ups geholpen om internationaal te groeien. Ook voor Hammer-IMS werkte hij jarenlang als consultant. Door samen de presentatie voor te bereiden, zag Rob hoe Bjeshka geleidelijk het hele marketing en PR gebeuren van het bedrijf succesvol op zich nam. 


Het praktijkvoorbeeld van Hammer-IMS vormt een mooie aanvulling op de PR kennis van Rob.



(Vak)media inzetten


Persbericht Hammer-IMS

Een persbericht is een beknopte, duidelijke boodschap die wordt gericht aan journalisten en vakmedia om belangrijk bedrijfsnieuws te delen. Het voordeel van een goed verpakt persbericht is dat het gratis media-aandacht kan opleveren. 


Een persbericht wordt doorgaans ingezet bij de introductie van nieuwe producten of diensten, belangrijke samenwerkingen of investeringen, de organisatie van grote evenementen, en het delen van bijzondere resultaten, prijzen of mijlpalen. Ook bij het reageren op actuele gebeurtenissen of geruchten kan een persbericht een effectief communicatie-instrument zijn.



Evenementen zelf of door anderen georganiseerd


Hammer-IMS kiest bewust voor een mix: naast het zelf organiseren van eigen evenementen, nemen ze regelmatig deel aan bestaande beurzen of conferenties.


Een eigen event organiseren biedt alle vrijheid. Je kiest het thema, bepaalt de locatie, nodigt je netwerk uit en zet de sfeer helemaal naar je hand. Maar dat betekent ook: zelf de organisatie doen en zorgen dat er volk komt opdagen. 


Bij deelname aan een bestaande beurs of conferentie ligt het net iets anders. De organisatie neemt veel praktische zaken uit handen, je profiteert van een bestaand publiek, en je kiest een event dat goed aansluit bij je doelgroep. Hammer-IMS stond bijvoorbeeld op de techbeurs TechTextil, waar ze rechtstreeks in contact komen met potentiële klanten. 


Beide vormen hebben zeker hun waarde. Het draait om de juiste mix.


Nieuwsbrieven


Met een nieuwsbrief kom je rechtstreeks in de inbox van je doelgroep. Een goede nieuwsbrief houdt je merk actueel bij klanten, leads en partners. Zolang je het bondig, boeiend en relevant houdt. 


Zien en gezien worden


PR is geen eenmalige actie, maar een samenspel van verschillende acties, boodschappen en kanalen. Maar één ding is zeker: als je inzet op waardevolle inhoud en die via de juiste weg bij je doelgroepen krijgt, dan kun je een grote impact maken! 


Wil jij er ook graag bij zijn bij één van onze volgende Inspiration Talks, schrijf je dan nu in! 



 
 
bottom of page