• White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

BELGIE HINKT DIGITAL ACHTEROP

Updated: Mar 23, 2019



In West-Europa doen Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Nederland het op digitaal vlak beter dan België. Ze krijgen stuk voor stuk een betere score op de algemene mobiele internetconnectiviteit. Het schoentje knelt in ons land vooral op het gebied van de infrastructuur van ons mobiel netwerk en de online beschikbaarheid van relevante content en diensten.


Onze online beleving en aanwezigheid is met andere woorden niet zo kwaliteitsvol en frequent als in het overgrote deel van de rest van West-Europa. Dat blijkt uit een uitgebreid onderzoek van Hootsuite, een veelgebruikt platform van Canadese makelij om al je sociale media profielen te beheren.



Bron: www.mobileconnectivityindex.com, GSMA Mobile Connectivity Index. De GSMA is een handelsorganisatie die wereldwijd de belangen behartigt van exploitanten van mobiele netwerken.


Toch heeft Hootsuite ook voor België duizelingwekkende cijfers gepubliceerd. Van de 11,46 miljoen inwoners in ons land gebruiken maar liefst 10,2 miljoen Belgen het internet. Gemiddeld spenderen die vijf (!) uur per dag online. 85% gebruikt het internet dagelijks om persoonlijke redenen. In de laatste maand zocht 71% online naar een product of service om te kopen, 70% bezocht een webshop en maar liefst 56% kocht ook daadwerkelijk een product of service aan via het internet. De waarde van al die gekochte goederen online was in 2017 maar liefst goed voor 2,1 miljard Euro*.


Wat enigszins te verwachten was: online gaan gebeurt steeds meer via een mobiel apparaat. De Belgen die momenteel toegang hebben tot elk apparaat (desktop, tablet, televisie…) grijpen het vaakst naar hun mobiele telefoon. Via die telefoon worden er ook steeds meer posts én pagina’s geliked op Facebook en er worden steeds meer Instagram gebruikers (+26% actieve gebruikers in 2017) geregistreerd.


Nog maar eens het bewijs dat je als bedrijf werk moet maken van je online aanwezigheid. Waar jouw klant is, moet jij ook zijn. Op een goede manier online vertegenwoordigd zijn, moet anno 2018 absoluut bovenaan jouw wish list staan.


Jouw bedrijf zorgeloos online brengen is dé expertise van Websters.


Contacteer ons hier voor al je vragen over je eerste of verdergevorderde online stappen.