HIER IS KIM, ONZE NIEUWE WEBSTERS

Updated: Oct 26

Graag stellen we jullie voor aan onze nieuwe collega, Kim Biermans. Zij vervoegde twee weken geleden het Websters-team als onze nieuwe Digital Content Marketeer. Kim zal zich mee inzetten om van projecten en marketing-verhalen een succes te maken.

Kim behaalde haar diploma Communicatiemanagement (Thomas More) in 2019 waarbij ze zich specialiseerde in Digital Media Management. Het jaar erna volgde ze een verkorte bachelor Eventmanagement en deed ze er nog een Master in de Communicatiewetenschappen bij aan de KULeuven. Op 10 oktober, startte ze dan officieel als nieuwste Websters.

“Als kind was ik reeds gefascineerd door alles wat digitaal is,” vertelt Kim, “maar pas tijdens mijn stages werd het echt duidelijk dat ik hierin verder wilde gaan. Zo mocht ik stage lopen bij Bednet vzw en Radio 2, twee totaal verschillende organisaties. Hier mocht ik me telkens ontfermen over de digitale content op hun website en sociale media. Het creatieve denken om de juiste beelden en woorden te kiezen, gecombineerd met het technische aspect van onder andere SEO, intrigeert me enorm!”

“Tijdens mijn stages ontdekte ik dat ik ook graag met video content bezig ben. Video is absoluut onmisbaar geworden op sociale media, denk maar aan bijvoorbeeld TikTok of Instagram Reels. Het maken van video content maakt een bedrijf of persoon net iets tastbaarder en herkenbaarder naar de buitenwereld toe. Het voegt iets extra toe aan de ervaring die we soms met stilstaande beelden niet kunnen bereiken. Het hele proces om zulke video’s te realiseren, is hetgeen mij bijzonder boeit. Meer algemeen ligt het creëren en samenstellen van digitale content nauw aan het hart, alsook de analytische kant om zicht te krijgen op het consumeren van de content. Het is uiteraard belangrijk om te weten of je inhouden en communicaties ook wel het beoogde resultaat opleveren.”

“Bij Websters zijn we samen erg resultaatgericht ingesteld. De klant staat centraal en er wordt naast en samen met de klant gewerkt in plaats van enkel ‘voor de klant’. Met andere woorden mogen ze heel het proces mee volgen, wat Websters een erg transparant en aantrekkelijk bedrijf maakt. Persoonlijk vind ik dit erg mooi. Mijn uiteindelijke doel is om in die aanpak en ervaring ook uit te blinken. Ik wil de nodige expertise opbouwen om klanten de best mogelijke ervaring te kunnen geven en hen verder te helpen waar zij eventueel mee worstelen.”

“Om die expertise te verkrijgen, weet ik dat er nog veel te leren valt. Maar bijleren doen we hier elke dag, zoals ik de eerste dagen al heb ondervonden. De digitale wereld evolueert ontzettend snel dat zelfs een expert, zoals mijn collega Sam, elke dag nog bijleert. Dit tempo moet je als marketeer absoluut kunnen volgen om mee te blijven en dat zit duidelijk wel goed bij Websters. Dat ik deel mag uitmaken van zo’n team, is iets om dankbaar voor te zijn.”

“Bij Websters heb ik het gevoel dat ik voluit de kans krijg om te onderzoeken waarvoor ik mijn talenten het beste benut. Ik ben dan ook volledig klaar om dit nieuwe hoofdstuk in te duiken en mijn ontdekkingsreis in de marketingwereld te starten. Ik hoop erg veel vaardigheden, kennis en nieuwe uitdagingen op mijn pad tegen te komen, wetende dat ik tijdens mijn reis steeds vergezeld ben door top-collega’s.”